Meet the Author, Peter Fuhrman

Chairman, Founder & CEO at China First Capital, (中国首创) a Greater China-focused specialist international investment bank and advisory firm for private capital markets and M&A transactions.

Founding China First Capital is the fulfillment of a deeply-held ambition nurtured for 30 years. I first came to China in 1981, as one of the earlier American graduate students in China. I left China after school. But, throughout, I never lost sight of the goal to return to China and start a business that would contribute meaningfully to the country’s revival and prosperity.

I’ve lived and worked in senior management positions the US, Europe and Asia. Me and my firm appear rather often in global media, including The Economist, The New York Times, The Wall Street Journal, The Financial Times, Bloomberg, Reuters, Neue Zurcher Zeitung, China Daily and specialist financial publications. (See examples on the right side of the blog home page) I’m also an occasional columnist for three Chinese-language publications.

I spent 10 years working for Forbes Magazine, mainly in Europe, becoming head of Forbes’ European editorial operations and then happily left journalism in 1995. I returned to the US in 2001 and became CEO of a California venture capital company with investments in growth companies in Europe, US and Israel.

I transitioned from VC to become an operating executive in high growth venture-backed companies. This included running a finance business through its IPO preparation process, then founding and serving as CEO for Awareness Technologies, a California enterprise software company. During my years, it became one of Deloitte’s “500 Fastest Growing Companies”, and we then exited in a successful M&A transaction. That allowed me to return and start a business in China.

My passion is helping entrepreneurs. There are many bankers and advisers in China. I’m one of the few that’s invested in and run successful companies, with experience on all sides of M&A and financing transactions, in private and IPO markets.

I graduated with an M.Phil degree from Cambridge University and a BA in Chinese History from Tufts University (Summa Cum Laude, Phi Beta Kappa). I adore Chinese food, Chinese culture, Chinese and Tibetan antiques.”

————————————————————————————————————————————

Peter Fuhrman(美国人,中文名傅成)是中国首创的创始人、董事长兼首席执行官。傅成先生于2008年建立中国首创,此后一直致力于为中国企业提供国际最高水准的投资银行服务。中国首创的三大服务领域包括协助中国民营中小企业实现融资需求,帮助中国企业在境内外实施战略性并购,以及为中国的央企和国企设计并实施战略重组计划、获得发展所需资金。早在30年前,当傅成先生还是一名在南京大学求学的中国历史硕士研究生时,他就立下了一个长远的志向——为中国经济的复苏和发展做出积极的贡献。如今通过创建并发展中国首创,傅成先生正在逐步实现着当初的理想。

傅成先生的家族与中国则有着更加深厚的渊源。傅成先生来自一个成功的犹太家族,其外公和祖父均创立了成功的产业。他的外公更是早在中国解放前就在中国进行着各种商业运作,并收藏了大量中国明代、清代的玉器。之后,傅成先生继承了这些宝贵的收藏,并对中国历史和文化产生了愈加深厚的兴趣。他将外公早年收藏的部分玉器陈列在中国首创位于深圳的国内总部办公室之中。

自创建中国首创以来,傅成先生已到过中国大部分地区,并在华北、华东、华中、华南、西北等地区先后成功运作了45个项目之多。中国首创作为一家专业的投资银行,凭借其高水平的金融咨询和服务成为企业家客户忠诚的伙伴。中国首创在为客户提供国际水平的专业服务的同时坚持极高的道德水准,为了避免与客户发生利益冲突,中国首创不会在为客户提供财务顾问服务的同时对其进行投资。这样全心全意为客户争取最佳结果的态度也赢得了客户对中国首创完全的信赖和长期的伙伴关系。傅成先生是21 世纪经济报道, 财经,和福布斯中文的定期专栏作家。

傅成先生与中国有着紧密的联系,更对中国有着深厚的感情。傅成先生曾在美国波斯顿著名的塔夫茨大学学习中文与中国历史,并在班级中名列前茅,被授予“学业成绩最优秀的毕业生”和“美国大学优等生之荣誉学会成员”等荣誉。之后,他在英国剑桥大学学习经济学,并获得硕士学位。他曾以耶鲁大学研究员的身份在香港中文大学深造,并在1981年作为最早的一批中美官方交流学生前往南京大学学习中国历史。

傅成先生的职业生涯开始于25年前,作为管理顾问协助美国公司在华投资。之后,他开始了在全球最成功的商业周刊集团——美国福布斯杂志作为记者和执行官的职业生涯。在为福布斯工作的九年时间里,他结识了许多优秀的企业家,并近距离学习到他们的商业经营理念。1993年,傅成先生成为福布斯杂志在欧洲的全权负责人。

1995年他的职业生涯翻开新的篇章,开始涉足私募股权投资、风险投资和中小企业管理领域。他曾是美国一家知名音乐软件公司的创始人和董事会成员。之后,他被一家加利福尼亚的私募股权投资公司聘请为首席执行官。这家私募股权投资公司投资于美国、欧洲和亚洲的中小企业。其中,若干家企业最终成功上市。傅成先生是在中国从事投资银行服务的众多财务顾问中,唯一拥有私募股权投资者经验的投资银行家。他对私募股权投资与中小企业投资这两个领域的认知相当深厚。

之后,他成为一家制片投资公司的首席执行官。在他担任首席执行官期间,该公司在纳斯达克股票市场成功上市。因此,傅成先生在带领企业上市及上市企业高管两个领域也都有着丰富的经验。

2005年傅成先生成为一家开发消费和商业用软件的知名企业的创始人,同时兼任其首席执行官。这家企业Awareness Technologies 是美国500家迅速增长的中小型科技企业之一。

傅成先生创立中国首创的目的是利用他丰富的私募股权投资经验和对中小企业的成功经营管理经验去帮助中国那些优秀的中小企业,为中国的继续发展和持续繁荣贡献微薄的力量。傅成先生深信,在中国的专业投资银行中,中国首创拥有最优秀的团队和最高的职业和道德标准。中国首创的团队是一只在私募股权投资与中国中小企业投资领域有经验、有能力、有知识的专业团队。中国首创的团队在傅成先生的带领下,专注投入并承诺向中国优秀中小企业提供最高质量的国际一流标准投资银行服务和私募股权融资服务。